Racoon

Retur och Reklamation

Har du ångrat ditt köp?
Du har rätt att ångra ditt köp och har 14 dagar från den dag du mottagit din beställning, att kontakta oss och informera att du önskar att använda din ångerrätt. Vi återbetalar hela beloppet om varan inte är skadad, använd och returnerad i samma skicks om du mottog den i. Vi ber dig vänligen att returnera i originalemballage, med vilket vi menar den genomskinliga plastpåsen med streckkod som plaggen levereras i. Du kan läsa mer om detta i våra köpvillkor här.

Notera också att du själv betalar returkostnaden, förutom om du har mottagit en defekt eller felaktig vara.

Vill du byta till en annan storlek?

Då vi inte erbjuder byten ber vi dig vänligen att returnera produkten och lägga en ny order i webbshoppen på den nya storleken.

Så returnerar du:
När du ska skicka tillbaka produkter ska du följa de instruktioner som framgår på retursedeln som följde med i ditt paket. För att göra behandlingen av returen lättare ska du fylla i retursedeln och ange orsaken till returen.

Det emballage du mottar dina produkter i kan användas vid retur. Du kan återanvända det genom att klippa upp e-handelspåsen på de markerade linjerna.

Det följde med en förbetald returfraktsedel i ditt paket. Denna klistrar du på returpaketet och lämnar in hos ett Bring-ombud. När du använder denna returfraktsedel drar vi av ett returbelopp på 70 SEK när vi återbetalar dig.

Om du själv vill arrangera returfrakten ska paketet skickas till:

Prime Cargo A/S
att. Pure kids
Terminal 1, port 4-9
Profilvej 4
DK-6000 Kolding
Danmark

OBS! Vi mottar inte paket skickade mot postförskott.

Saknar du en returfraktsedel?
Om du har tappat bort din returfraktsedel ska du kontakta kundservice som skickar en ny till dig kundeservice@purekids.dk eller på telefon
08-446 805 30).

Vilket belopp återbetalas vid en retur?
När du returnerar en hel beställning så återbetalas det belopp du betalade vid köptillfället, inkl. ev. fraktkostnad. Om du endast returnera delar av en beställning så återbetalas beloppet för den returnerade produkten. Observera att om du har använt den returfraktsedel som följde med i paketet kommer vi dock debitera 49 kr för denna.

Återbetalning om du har förnyat eller spärrat ditt kort?

Om du har ångrat ditt köp och vill returnera men har fått ett nytt betalkort under tiden så ber vi dig att kontakta kundservice via e-mail på kundeservice@purekids.dk innan du skickar tillbaka beställningen. Vi kommer då hitta en alternativ återbetalningsmetod.

Retur av en felaktig eller defekt produkt:
Skulle det hända att du har mottagit fel produkt eller om något saknas i din beställning ber vi dig kontakta kundservice (kundeservice@purekids.dk eller 08-446 805 30) så snabbt som möjligt.

Reklamation

Du har 3 års reklamationsrätt på alla produkter köpta på racoonoutdoor.se. Det betyder att du kan få produkten reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatterat pris beroende på situationen.
Du bör kontakta kundservice (kundeservice@purekids.dk eller
+45 49 11 00 00) så snart du upptäcker felet. Vi ber dig skicka en bild av produkten så vi snabbt kan hitta en lösning på problemet.
Reklamationsrätten gäller på produkter som är defekta i enighet med konsumentköplagen. Du ska reklamera inom rimlig tid från det att du upptäckt felet, och inom 2 månader anses vara rimligt. Reklamationsrätten omfattar inte fel som uppstått p.g.a. felaktig användning eller tvätt samt normalt slitage.


Har du frågor?
Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på
kundeservice@purekids.dk, eller läsa mer i våra köpvillkor.


×